تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/03/20 - 03:55
کد خبر: 315098

حواشی دومین روز از گردهمایی مدیر مسئولان نشریات دانشجویی؛

ائتلاف‌ها مشخص شد/ یک گام تا برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات

ائتلاف‌ها مشخص شد/ یک گام تا برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات

روز گذشته دومین روز از گردهمایی مدیر مسئولان نشریات دانشجویی وزارت علوم نیز سپری شد. با نزدیک شدن به زمان انتخابات حاشیه های برگزاری این نشست نیز افزایش پیدا می کند. امروز کاندیداهای شورای ناظر نیز به معرفی خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته دومین روز از گردهمایی مدیر مسئولان نشریات دانشجویی وزارت علوم نیز سپری شد. با نزدیک شدن به زمان انتخابات حاشیه های برگزاری این نشست نیز افزایش پیدا می کند. امروز کاندیداهای شورای ناظر نیز به معرفی خود پرداختند.

بعدازظهر دیروز کاندیداهای کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم به بیان نظرات خود در جمع دیگر دانشجوبان پرداختند تا از این طریق شانس خود را برای ورود کمیته ناظر امتحان کنند.

در بازی دروغ امنیتی شدن دانشگاه‌ها قرار نگیرید
حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در هفدهمین همایش مدیران مسئول نشریات دانشگاهی در این گردهمایی گفت: در حالی که آزادی بسیار مهم است، اگر به مؤلفه‌هایی که بهره‌وری آزادی را ارتقاء می‌بخشد توجه نکنیم، می‌شود اسم آزادی را آورد و به مرگ آزادی رضایت داد، کما اینکه در تجربه سیاسی ما فرازهای جدی در این عرصه داشتیم. نشریات در فضای مشروطه به‌عنوان عامل آزادی شکل گرفت، اما خروجی آن حمایت از جریانی شد که به دیکتاتوری رضاخان منجر شد.

بیشتر بخوانید: دانشجویان در بازی دروغ «امنیتی شدن دانشگاه‌ها» قرار نگیرند

او در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: مراقب باشید در بازی دروغ امنیتی شدن دانشگاه‌ها قرار نگیرید، البته منکر این نیستم که در برخی دانشگاه‌ها ممکن است گاهی کج‌اندیشی‌هایی صورت بگیرد که باید مانع آن هم شد، ولی امنیتی شدن مسأله دانشگاه نیست.

۴ دقیقه برای یک سال
محمدرضا محمدی، عضو سابق کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم و نامزد کنونی نشریات در انتخابات کمیته ناظر بر وزارت علوم در جمع فعالین نشریات دانشجویی به سخنرانی پرداخت. او گفت: برای یکسال پیگیری مسائل نشریات اکنون فقط ۴ دقیقه به ما وقت صحبت داده اند. طی یکسال گذشته با حضور در ۲۶ دانشگاه کشور با مسئولین نشریات دانشجویی جلساتی جهت رسیدگی به مشکلات آن‌ها برگزار کردیم تا به حل مسائل آنها بپردازیم.

این فعال نشریات دانشجویی ادامه داد: به اعتقاد من بزرگترین مشکل وزارت علوم در حوزه نشریات در حال حاضر شیوه نامه است که موجب می‌شود عدالت بین دانشجویان رعایت نشود. شیوه نامه با سلیقه خاص سیاسی نوشته شده است که چه کسی چگونه رأی بیاورد.

مهرابی: از نشریات اصولگرا دفاع کردیم
سحرمهرابی، عضو سابق کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی در جمع فعالین نشریات دانشجویی گفت: تمام تلاش ما بر آن بوده که تمام دانشجویان فارغ از هر فکر و عقیده و نظر آزادی بیان داشته باشند تا حقوق هیچ دانشجویی تضعیف نشود.

وی افزود: از نشریات اصولگرا با افتخار دفاع کردیم بدون این که بحثی از اختلاف عقیده مطرح باشد، چون برای ما حقوق دانشجو اهمیت دارد.

مهرابی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های مختلف هیچ بهایی برای آزادی بیان قائل نیستند، من قول داده ام که وکیل شما خواهم بود و دانشگاه را به حاشیه نبرم.

احمدی: بی قانونی در دانشگاه ها گسترده شده
احمدی، نماینده سابق کمیته ناظر برنشریات در جمع فعالین نشریات دانشجویی گفت: در سالی که گذشت پیگیر این مسئله بودیم که انتخابات شورای نشریات در دانشگاه‌ها برگزار شود و اگر دانشگاهی تخلف کرده این انتخابات مجدد برگزار شود، اما بسیاری از دانشگاه‌ها متاسفانه انتخابات مجدد نداشتند.

احمدی یادآور شد: تا جایی که توانستیم سعی کردیم از حقوق نشریات دفاع کنیم، اما بسیاری از نشریات در دانشگاه‌های سراسر کشور توقیف شدند و بی قانونی در دانشگاه‌ها گسترده بود.

ائتلاف ها مشخص شدند
دو ائتلاف تحیای عدالت-نجات آزادی و ائتلاف طلوع آزادی  در این انتخابات نقش پر رنگی را دارا هستند.

ائتلاف احیای عدالت، نجات آزادی
ائتلاف احیای عدالت، نجات آزادی، شامل اعضایی است که در طی این یک سال از هیچ تلاشی در جهت جلوگیری از تخلفات انجام شده در وزارت علوم دریغ نکرده و تمام تلاش خود را انجام داده تا انتخابات ابطال شده دانشگاه‌ها را به حیات دوباره بازگردانند و جلوی تخلفاتی مثل انتخابات دانشگاه تهران را بگیرند، اما با برخی کارشکنی‌هایی که در وزارت علوم انجام شد موفق به این کار نشدند. نماینده ائتلاف احیای عدالت، نجات آزادی- آقایان محمدرضا محمدی و میلاد مفاخری معرفی شدند.

ائتلاف احیای عدالت، نجات آزادی، شامل اعضایی است که در طی این یک سال از هیچ تلاشی در جهت جلوگیری از تخلفات انجام شده در وزارت علوم دریغ نکرده و تمام تلاش خود را انجام داده تا انتخابات ابطال شده دانشگاه‌ها را به حیات دوباره بازگردانند و جلوی تخلفاتی مثل انتخابات دانشگاه تهران را بگیرند، اما با برخی کارشکنی‌هایی که در وزارت علوم انجام شد موفق به این کار نشدند.

ائتلاف آزادی
ائتلاف "طلوع آزادی " توسط نمایندگان فعلی کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم که عمدتا حامیان دولت و جریان اصلاح‌طلبی هستند مدیریت می‌شود و از سوی دیگر ائتلاف "احیای عدالت، احیای آزادی" توسط مخالفین این جریان و دانشجویانی که نسبت به عملکرد اصلاح‌طلبان در کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم انتقاد دارند ایجاد شده است. رقابت این دو ائتلاف بر سر دو کرسی دانشجویی کمیته نظارت بر نشریات وزارت علوم فردا و در نشست سراسری مدیران مسئول نشریات دانشجویی برگزار خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top